ابعاد و ویژگی‌های تشک کشتی و ژیمناستیک

 ابعاد و ویژگی‌های تشک کشتی و ژیمناستیک

ابعاد و ویژگی‌های تشک کشتی

ابعاد و ویژگی‌های تشک کشتی

ابعاد و ویژگی‌های تشک کشتی و ژیمناستیک

تشک مدارس

بنابر اعلام فدراسیون ملی کشتی اندازه این تشک حداقل ۱۱ متر برای هرگوشه آن است. این اندازه عامل اضافه شدن 3 متر به دایره های درونی تشک، 8 متر به طرفین دایره و درنتیجه 1.5 متر به محیط امن دور کشتی می‌شود.

تشک کشتی دانشگاهی

طبق قانون مصوب فدراسیون ملی این تشک از تشک مدارس بزرگتر است. به‌گونه‌ای که محیط داخل آن ۸متر و طرفین آن ۱۲متر است. همچنین اطراف امن دور تشک ۱.۵ متر است.

ابعاد تشک کشتی جهانی

ابعاد تشک کشتی جهانی

تشک مورد استفاده فدراسیون جهانی دو نوع است. اولین مدل آن تشک سنتی چهارگوش است. ابعاد هر گوشه آن حدود ۱۱.۹۹ متر است. در این نوع تشک 7 متر به منطقه‌ی کشتی اضافه می‌شود درحالیکه محیط امن کشتی 1.5 متر کمتر از دیگر تشک ها است. تشک دوم فیفا از تشک کشتی هشت گوش و تشک های ۱۵ متری است.

ابعاد تشک تمرین کشتی

تشک‌هایی که برای تمرین خانه استفاده می‌شود حدود۳ تا ۳.۵ متر است. البته بیشتر افراد بنابر قیمت و فضای مورد نیاز از تشک‌های کوچیکتر استفاده می‌کنند.

نحوه تمیزکردن تشک کشتی

تشک‌های کشتی و شبیه به آن بدلیل فعالیت‌های ورزشی که روی آنها انجام می‌شود زیاد در معرض کثیفی هستند و باید بطور مداوم تمیز شوند. قبل از هربار تمرین روی تشک لازم است تا تشک تمیز شود. زیرا ورزشکاران هنگام ورزش عرق می‌کنند و باعث بروز آلودگی و باکتری بر روی تشک می‌شوند که ممکن است باعث بروز برخی بیماری های پوستی شود. به همین دلیل لازم است تا قبل از شروع تمرین تشک تمیز شود.

چگونه مربی بدنسازی شویم؟
خواندن

 

مراحل تمیز کردن تشک کشتی

در مرحله اول با اسپری ضد عفونی کننده و الکل و یک دستمال تمیز تمام قسمت های تشک را تمیز کنید. قبل از دستمال کشیدن باید صبرکنید تا مواد ضدعفونی کننده به مدت ۳۰ ثانیه روی تشک باقی بماند و سپس با حوله یا دستمال تمیز آن را خشک کنید.

در مرحله دوم باید از مواد شوینده مخصوص تشک کشتی استفاده کرد. بعد از استفاده از این محلول نیز تشک باید کاملا خشک و بدون رطوبت شود. ابتدا یک طرف تشک را تمیز و سپس با برگرداندن تشک طرف دیگر آنرا تمیز می‌کنید. حتما باید از خشک شدن تشک مطمئن شوید.

در مرحله آخر حتما باید تشک را بصورت ایستاده نگهدارید تا خشک شود.

ابعاد و ویژگی‌های تشک ژیمناستیک

ابعاد و ویژگی‌های تشک ژیمناستیک

ضخامت تشک‌های ژیمناستیک بنابر نوع فعالیت افراد متفاوت است. این تشک‌ّها باید نرم و سبک باشند تا باعث آسیب به ورزشکاران نشود. ضخامت این تشک ها معمولا ۳.۸ سانتی‌متر و ۷۱ سانتی‌متر است.

 ابعاد تشک‌های ژیمناستیک بصورت زیر است:

نازک: ۱۰ سانتی‌متر و برای افراد مبتدی است.

ضخیم: ۲۰-۳۰ سانتی‌متر و مناسب برای مدارس ژیمناستیک است

نرم: ۴۰-۵۰ سانتی‌متر و برای حفاظت نهایی است.

نحوه تمیز کردن تشک ژیمناستیک

ابتدا تشک را بتکانید تا گرد و خاک و آلودگی‌های آن از بین برود. سپس آنرا در محیطی مانند حمام یا محیطی خارج از سالن ورزشی بگذارید.

یکی از وسیله‌ّ‌های تمیز کردن تشک ژیمناستیک صابون بدن است. به همین منظور صابون را در ظرفی پر از آب قرار دهید. سپس یک دستمال نرم و تمیز یا یک اسفنج یا ابر را درون محلول آب و صابون کرده و بر روی تشک بکشید. پس از شسته‌شدن تشک آنرا زیر آب بگیرید تا محلول از روی آن پاک شود و سپس در معرض هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود.

ورزش فانکشنال چیست؟
خواندن

شما برای خرید انواع تجهیزات ورزشی و کفپوش می توانید از فروشگاه آنلاین پالس اسپرت استفاده کنید.
برای ورود به فروشگاه کلیک کنید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

پالس اسپرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *